fredag 17. februar 2012

Jeg snører min sekk....


Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski,
nå lyser det så fagert i heien.
Fra ovnskroken vekk! Så glad og så fri
mot store, hvite skogen tar jeg veien.

I fykende fei jeg baner meg en vei
blant vinterkledde stubber og steiner.
Den susende vind meg stryker om kinn,
og snøen drysser ned fra lave greiner.

De vinger på fot gir liv og lyst og mot!
Nå stevner jeg mot høyeste tinden!
Alt tungt og alt trått, alt smålig og grått,
det stryker og det fyker vekk med vinden.

Og når jeg så opp, og skuer jeg fra topp
den lyse dal med skoglier blandet
da banker mitt bryst, jeg jubler med lyst
"Jeg elsker, å, jeg elsker dette landet!"


Tekst: Margrethe Munthe




Det gjorde vi i ettermiddag! Vi snørte vår sekk, pakket kvikk lunsj og appelsin, ski og akebrett, og dro til akebakken og skiløypene i nærheten (ikke langt unna hytta vår!). Jeg må innrømme at det kan være veldig tiltak å dra ut noen ganger, sofa og film frister mye mer... Men så er det jo så herlig når man først har kommet seg på tur! Sola varmet i kinnene, ungene lo og koste seg, og vi voksne også:) Og SÅ deilig det er å komme hjem etterpå!

Den fine Bergans-sekken på bildet over kjøpte jeg på antikvitetsmessa jeg var på for et par uker siden. Det norske flagget fulgte med.


Nå har vi nydelig mat i magen, og vi skal poppe popcorn og finne frem godis. Gleder meg til The Voice, synes det er et morsomt program!




ha en koselig fredagskveld!

6 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så kos...
Ha en knall helg
klem

Talentina sa...

Har dere forsatt snø altså=) ser ut som en koselig dag! og sjarmerende sekk!! =) ha en fin kveld! og god helg

Mona sa...

Ser herlig ut på tur!!
enig med deg, at det er tiltak å komme seg ut, men når man først kommer seg ut, er det helt fantastisk!!

Her er det også The Voice!!
Artig konsept, og vi heier selvfølgelig på de 5 totningene som vi kjenner noen av, og som er videre...
Så vi gleder oss til fortsettelsen!!

Ha en flott kveld!!
Klem Mona :-)

Whitebite sa...

Dette ser ut som en drømme dag Silje!
Blir så glad etter å ha vært her inne hos deg..du er så positiv og blid!

God fastelavenshelg til dere alle!
klem!

Fruehuset sa...

Koselige bilder og fin tekst:)
Liker også The Voice kjempe godt.

Fortsatt god helg:)

FruLykkelig sa...

Herlige bilder! Er deilig å være ute ja :D